DIY Simple Album Photo (Guna Fail Je)

Assalamualaikum
Bismillah


Apa khabar blogger sekalian? Aku berharap korang semua dalam jagaan Allah SWT. Dah lama tak buat entry tentang DIY. Sebelum balik kampung, aku teringin nak buat album photo family untuk dihadiahkan kat nenek di kampung.

Secara jujurnya, aku tak terfikir pun nak buat DIY ini sebab keesokkan harinya tue (Hari Rabu) aku dah nak balik kampung. Puas aku cari album photo tetapi tak jumpa. Jadi, aku pun buatlah Simple Album Photo (Guna Fail Je) dengan kreativiti aku sendiri. Memandangkan aku ada sekotak barang-barang perhiasan untuk DIY, aku hanya perlu beli fail sahaja yang berharga RM 3.50 di Supersave.

Ikuti cara-cara simple buat album photo menggunakan fail.







Simple ja kan? Selain menjimatkan duit, dengan album photo menggunakan fail ini boleh memuatkan LEBIH DARIPADA 300 KEPING GAMBAR dalam 1 fail (bergantung dengan kreativiti sendiri). Aku hanya menggunakan 16 muka surat sahaja, itupun dah lebih 60 keping gambar. Hehe

Nurulatika Yunus

33 comments:

  1. betul, jimat dah kalau guna fail je..senang pun senang. tq for sharing this tutorial :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea.. jimat dan bole cuci banyak2 hehe

      Delete
  2. wawww.. jimat and puas hati.. mau try jugakla nt.. tq for share babe..

    ReplyDelete
  3. nampaknya kena cuci lah gambar gambar dalam phone ni, baru boleh buat album haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yup.. kena cuci dululah Shafyqah Azry

      Delete
  4. Rajinnya Nurul. Siqah bercinta nak buat ni. Hihi. Tengah berfikir juga untuk print semua gambar dalam phone. Nak jadikan album.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha ilham tiba2 dtg Siqah Hussin ,, just bwat simple2 ja

      Delete
  5. Wahh , cara baru . Tak yah beli album mahal mahal dah , hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha yea .. just guna fail je Syazwani Zunidan

      Delete
  6. Creative la Nurul ni, Mai pun tak terfikir nak buat macam ni. Thanks for the idea. Mai suka aktiviti yg memaksa kita jadi kreatif ni.

    ReplyDelete
  7. lawa giler...thanks for the idea

    ReplyDelete
  8. lawa giler...thanks for the idea

    ReplyDelete
  9. jimat tu..rabia asyik beli album jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup jimat cgat.. tak yah beli album mahal2 dah

      Delete
  10. oh you put fancy patterned papers. kreatif nya.

    // afifahaddnan

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yup.. just bought it from DIY Store :)

      Delete
  11. ooooh this one is cheapest than buy a photoalbum. gotta try it ><

    ReplyDelete
  12. haah lah. tak terpikir pulak kan. selalunya fail cm ni buat letak sijil je. hahahaahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha sy pun terfikir macam tue juga mulanya,, tetapi ini last minit punya idea keluar

      Delete
  13. Menariknyee hehe. Lama tak buat diy camni

    ReplyDelete

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.